روغن هداک

روغن هُداک یک روان‌کننده و ضدچسب  در صنعت قند و نیشکر است. این روغن برای استفاده در صنایع قند و نیشکر و نیز صنایع وابسته به آن به کار می‌رود. روغن هداک دارای خاصیت ضدچسبندگی و روان‌کنندگی (لوبریکنت) و نیز خاصیت آنتی فومیک (خاصیتی که از ایجاد کف یا فوم در فرآیندهای شیمیایی مختلف جلوگیری می‌کند) است.

امروزه روغن هداک در ایران نیز تولید می‌شود. این محصول به کمک مواد نانو تقویت شده و حتی نسبت به موارد مشابه خارجی اثربخشی بیشتری دارد. با ما همراه باشید تا شما را با روغن هداک بیشتر آشنا کنیم.

روغن هداک شیمی فر ایران

یکی از محصولات تولیدی شرکت شیمی فر ایران (سی اف 750- روغن سیلان پخت (هداک) است. فرمول‌بندی این محصول به صورت اختصاصی برای کاهش ویسکوزیته پخت و کاهش کشش سطحی انجام شده است. این ماده باعث تثبیت ضریب جوشش و کریستالیزاسیون و نیز افزایش راندمان دستگاه‌های سانتریفوژ و تخلیه راحت ترملاس می‌شود. این محصول دارای کیفیت بسیار عالی و فرمولاسیون بهینه‌شده است و بدون هیچ نگرانی می‌تواند در ساخت قند و شکر که دو ماده‌ی خوراکی هستند مورد استفاده قرار گیرد.

روغن هداک دارای فرمول شیمیایی ( NH4(با نام پرسولفات آمونیوم است. از آنجا که این روغن مصرف خوراکی دارد و در صنایع غذایی به کار می‌رود باید دارای گواهی‌ها و مجوزهای زیر باشد که البته روغن هداک شرکت شیمی فر ایران تمام این موارد را دارد:

  • گواهی استاندارد حلال برای استفاده در صنایع غذایی
  • مجوز از سازمان غذا و دارو
  • پروانه ساخت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

الف -در آپارات های پخت:

     افزایش سیالیت بیشتر، درنتیجه افزایش سیرکولاسیون بهتر پخت

     کاهش چسبندگی ذرات

     کنترل لعاب زایی یا چسبندگی شربت و نمک های کلسیم

     کاهش زمان جوشش و تشکیل کریستال های با کیفیت بالاتر

     تثبیت بریکس و تخلیه بهتر ملاس

ب –  در کریستالیزاتورها، تانک های شربت و ملاس:

     کاهش ویسکوزیته ماده و ناخالصی ها باعث ایجاد سیالیت بیشتر شده که از تشکیل کف و ته نشینی رسوبات برروی دیواره های تانک جلوگیری می نماید.

ج –  در سانتریفیوژها:

   افزایش سیالیت باعث تخلیه بهتر ملاس و درنتیجه استحصال کریستال های با کیفیت بالاتر می گردد.

   باعث افزایش قابل توجه راندمان سانتریفوژها بویژه در زمان آبشویی می گردد.

جمع‌بندی

روغن هداک یک نوع روغن است که از آن به عنوان یک ماده برای جلوگیری از چسبندگی بیش از حد در فرآیند تولید قند و شکر از چغندر قند استفاده می‌شود. لذا این محصول در صنایع قند و شکر کاربرد دارد.

موارد استفاده: در صنایع قندو شکر به عنوان سیال کننده.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

اینستاگرام

صفحه اصلی