بلاگ

آنتی فوم

ضدکف

آنتی فوم یا ضد کف

مقدمه

 

آنتی فوم یا ضد کف که تحت عنوان ضد کف یا کف زدا یا دیفومر هم شناخته می‌شود یک نوع ماده شیمیایی است این ماده در واقع برای جلوگیری از تولید و ایجادکه مولکول‌های کف ایجاد شده را بی‌ثبات می‌کند یا در هم می‌شکند.  کف در صنایع مختلف که نباید کف تشکیل شود به کار می‌رود. با ما همراه باشید تا شما را با نکات مهم در مورد انواع و ویژگی‌ها و خرید و قیمت آنتی فوم ها آشنا کنیم.

آنتی فوم یا ضد کف چیست و چه کاربردی دارد؟

قبل از شناخت آنتی فوم باید تعریف درستی از فوم یا کف داشته باشیم. فوم یا کف پدیده‌ای است که معمولا طی انجام فرآیندهای خاصی ایجاد می‌شود. این پدیده خود یک واکنش شیمیایی است که در بیشتر فرآیندهای تجاری مانند فرآوری مواد غذایی، تولید مواد شیمیایی، تخمیر، نساجی، تولید چسب، جوهر چاپ، رنگ، پوشش و رزین و مدیریت فاضلاب اتفاق می‌افتد. آنتی فوم یا ضد کف ماده‌ای است که از تولید کف طی فرآیند مورد نظر جلوگیری می‌کند تا اختلالی در روند فرآیند به وجود نیاید.

مواد اصلی تشکیل‌دهنده یک آنتی فوم پلی دی متیل سیلوکسان، اسید چرب و امولوسیون پلیمر آبی است. بسته‌بندی این محصول در قالب بشکه‌ و تانکر صورت می‌گیرد. در واقع برای سالم ماندن آنتی فوم باید آن را در بشکه‌های دربسته و در دمای بالای 15 درجه سانتی گراد نگه داری کنید. معمولا آنتی فوم ها تا 12 ماه بعد از تولید نیز قابل استفاده هستند. دقت کنید در فصل زمستان باید این محصول را در یک اتاق با هوای گرم نگهداری کرد چون در صورت انجماد خاصیت خود را از دست می‌دهد.

انواع آنتی فوم ها

آنتی فوم ها انواع مختلفی دارند که در زیر به آنها اشاره شده و در ادامه توضیحاتی در مورد هر نوع داده می‌شود:

آنتی فوم سیلیکونی

آنتی فوم های سیلیکونی، پلیمرهایی با ساختار سیلیکونی هستند که به صورت امولسیون‌های پایه آبی یا روغنی تولید و راهی بازار می‌شوند. این نوع از آنتی فوم شامل سیلیکای آبدوست پخش‌شونده در روغن سیلیکونی است و احتمال دارد حاوی گلایکول‌های سیلیکونی یا دیگر مایعات سیلیکونی اصلاح‌شده نیز باشد. نمونه‌ای از این محصول آنتی فوم سیمان و آنتی فوم شوینده است.

آنتی فوم غیرسیلیکونی

آنتی فوم ها یا ضدکف‌های غیرسیلیکونی دارای پایه روغنی هستند. این مواد یک حامل روغنی دارند که این حامل ممکن است گیاهی، نفتی یا هر نوع روغن دیگری به غیر از سیلیکون‌ها باشد. این نوع از آنتی فوم قابلیت حل شدن در مخلوط کف را ندارد.

آنتی فوم الکلی

آنتی فوم الکلی یک ضد کف با پایه آبی است که انواع مختلفی از روغن‌ها یا واکس‌ها را که در یک پایه آبی پخش شده‌اند شامل می‌شود. منظور از روغن در این نوع از آنتی فوم ها روغن‌های گیاهی و واکس‌های بلند و زنجیره‌ الکل‌های چرب مانند الکل آمین و الکل آمید، صابون‌های اسید چرب و یا استرها است.

آنتی فوم خوراکی

آنتی فوم خوراکی یا غذایی با نوع صنعتی آن کاملا متفاوت است و مخصوص صنایع غذایی است. نمونه‌‌ای از این نوع ضد کف آنتی فوم پنیر است که در کارخانجات محصولات لبنی استفاده می‌شود تا از تشکیل کف در ماده خوراکی مانند پنیر جلوگیری شود.

خرید آنتی فوم

خرید آنتی فوم به راحتی از طریق وبسایت www.shimifariran.com  امکان‌پذیر خواهد بود. از طرفی قبل از خرید می‌توانید اطلاعات دقیقی در مورد ویژگی‌ها و انواع و قیمت محصول به دست آورید سپس اقدام به خرید نمایید. البته برای اطلاع از قیمت آنتی فوم ها در این وبسایت بایستی با شرکت تماس بگیرید تا از مبلغ دقیق قیمت‌ها مطلع شوید.

جمع‌بندی

برخی از مواد صنعتی هستند که کاربردهای ویژه‌ای دارند. یکی از این مواد آنتی فوم است. آنتی فوم ها یا ضد کف ها همان طور که از نامشان پیداست برای جلوگیری از تشکیل کف در صنایع مختلف به کار می‌روند و انواع مختلفی دارند. ما در این مطلب شما را با این محصول آشنا کردیم.

 

آنتی فوم یا ضد کف

https://instagram.com/shimifariran?igshid=1i392s0jmwbcn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *